El pes de la por, un llibre que et convida a posar-te a les sabates del protagonista

Portada de la novel·la El pes de la por. Font de la imatge: Marta Gonzalez

Una novel·la juvenil totalment recomanable

Irina Rodríguez, Marta González, Noa Peso, Carla Sala

El llibre de El pes de la por, de Jordi de Manuel i Barrabín, és una novel·la que  tracta temes com l’empatia i també la malaltia de la sida. Jordi de Manuel i Barrabín és professor de secundària i escriptor en llengua catalana. Compagina la literatura amb la docència i la recerca. La novel·la de la qual ara us farem una ressenya té 156 pàgines i cada capítol sol tenir entre 7 i 10 pàgines.

Podríem dir que la protagonista d’aquesta història és la sida, una malaltia que pateix en Roman, l’entrenador de l’equip d’handbol de l’Aitor. A conseqüència d’aquest virus, en Roman viu situacions desagradables per culpa del pes de la por de la gent del poble: sentir aquest pes ens explica que hi ha vegades que la gent actuem  d’una manera diferent quan sentim por o ens sentim en perill. Alhora, el llibre ens ensenya que abans de jutjar o opinar sobre qualsevol aspecte de la vida d’algú, cal que ens informem i ens documentem bé, com fa l’Aitor en investigar sobre els canals de contagi i els perills que comporta la malaltia del seu entrenador. 

Des de les pàgines de Creixen Povill Report us recomanem aquesta història, ja que et fa posar en la pell de l’Aitor i fa pensar en com actues per culpa del pes de la por. És un relat que al principi potser costa de llegir i agafar el fil de la història, però una vegada t’endinses en la novel·la, t’enganxa i se’t fa més entretinguda i més fàcil la lectura. A més, l’autor utilitza un lèxic molt planer i quotidià, i això fa que llegir-lo sigui ben senzill.